Onze school

OBS de Symfonie is een brede school inclusief bibliotheek, gymzalen, zelfstudie ruimtes en werkt ook nauw met kinderdagverblijf De triangel. Deze kinder-, peuter- en buitenschoolse opvang bevindt zich in gebouw van onze school. Wij werken zo nauw mogelijk samen om de doorstroom van kinderdagverblijf naar onze school zo makkelijk mogelijk te maken.
Met onze brede school willen wij bereiken dat leerlingen makkelijk en op een leuke manier kunnen leren. In de bibliotheek is een ruim arrangement met boeken voor alle leeftijden en in elk genre. Deze ruimte is high tech vanwege de vele laptops, maar we maken nog voornamelijk gebruik van tastbare boeken, even als tijdens de lessen. Bij deze bibliotheek bevinden zich ook verschillende zelfstudie ruimtes, waar leerlingen kunnen lezen, leren of aan projecten kunnen werken.

Wij staan voor creativiteit en sport & spel. Dit zal niet alleen te merken zijn tijdens knutsellessen en tijdens de twee uur gym, maar ook in onze theorielessen werken wij graag met deze stijlen van lesgeven. We geven de lessen gevarieerd en zorgen hierbij dat ons onderwijs bij elk kind past.

Het gehele gebouw is toegankelijk voor iedereen. Er bevinden zich geen drempels of opstapjes, de deuren zijn breed genoeg voor rolstoelgebruikers en er zijn twee liften in het gebouw om van verdieping te wisselen.

OBS De Symfonie is ook een duurzame school. Wij stimuleren het gebruik van herbruikbare bekers en broodtrommels om op deze manier afval te verminderen. Ook vinden wij het fijn dat kinderen op de fiets naar school komen, daarom hebben wij een grote fietsenstalling. Dit heeft verschillende redenen, namelijk: kinderen krijgen op deze manier extra beweging, we beperken de auto-overlast voor buurtbewoners en op deze manier komen er minder schadelijke stoffen vrij. Wij zitten gelegen aan een fietssnelweg, dus onze school is makkelijk te bereiken met de fiets. Ook hebben wij onze school aangepast aan een duurzaam klimaat. We maken gebruik van zonnepanelen, goede isolering en een warmwaterpomp.

Elk kind is welkom en voor elk kind is ruimte op OBS De Symfonie.

Maak jouw eigen website met JouwWeb