Missie en visie

Wij als moderne school streven naar onderwijs waar veel mogelijkheden zijn in zelfontwikkeling. Wij zijn een openbare school en accepteren iedere leerling. We vinden het belangrijk dat kinderen zich ontwikkelen op verschillende vlakken, waarbij het op onze school gefocust ligt op samenwerking. Als school hebben we er voor gekozen de klassen zo klein mogelijk te houden, zodat er voor iedere leerling individueel genoeg tijd is voor persoonlijke begeleiding. Wij vinden het belangrijk om aan de toekomst van de kinderen te denken en eraan te werken.
Dit laten we zien in ons aanbod in vakken naast de basisvakken;

• We bieden verschillende talen aan, zoals Nederlands, Engels en Duits.
  • We bieden verschillende creatieve vakken aan, zoals muziek, tekenen, handvaardigheid en drama.
  • We bieden verschillende talentvakken aan, zoals extra creatieve vakken of een derde vreemde taal, zoals Chinees, Frans of Spaans.

Als school vinden we het ook belangrijk om kinderen genoeg uit te dagen. Dit is de reden van de talentvakken die u hierboven heeft kunnen zien staan. Op deze manier worden de kinderen uitgedaagd meer uit zichzelf te halen en zich verder te kunnen ontwikkelen in de dingen die hij of zij leuk vindt.

Onze school is makkelijk te bereiken met de fiets en auto, maar wij hebben voorkeur bij fietsen. De school staat namelijk midden in een woonwijk, vlakbij een fietssnelweg, waardoor het ook kindvriendelijk is wanneer de kinderen buitenspelen. Bij onze school is er ook een VSO/BSO aanwezig, op deze manier hebben de ouders minder tijdsdruk en leren de jongere kinderen (onder de 4 jaar) alvast een beetje hoe het is op school.

Wij zijn een openbare school omdat iedereen gelijk is, ongeacht zijn of haar geloof of cultuur.
Wij vinden de kunstvakken belangrijk omdat kinderen hun creativiteit op elke manier moeten kunnen uiten. School gaat niet allen over groeien in de basisvakken maar ook over groeien in creativiteit.
We zijn een maatschappelijke school omdat we ook een kinderopvang in onze school hebben. Wij denken aan de hele groei van het kind, niet alleen de leeftijd van 4 tot 12 jaar.

Maak jouw eigen website met JouwWeb