Praktische zaken

Inloop en wegbrengen

Onze schooldeuren gaan om 08:20 open. In groep 1 mag u, als de ouder of verzorger nog mee de klas in om afscheid te nemen. Vanaf groep 2 mag u tot aan de deur meelopen. Natuurlijk mag u de leerkracht wel aanspreken voor een korte mededeling, maar voor een lang gesprek kunt u een afspraak maken bij de desbetreffende leerkracht. Vanaf 08:30 moeten de gangen leeg zijn, zodat de leerkrachten de lessen ongestoord kunnen starten.

Ophalen van school

U mag vanaf 14:15 het schoolplein op, om op uw kind te wachten. De kinderen komen samen met de leerkracht naar buiten, de leerkracht controleert of alle kinderen worden opgehaald. Als u niet heeft doorgegeven dat uw kind met iemand anders mee naar huis gaat, laat de leerkracht het kind niet met diegene meegaan, totdat het zeker is dat dit door u is geregeld.

Schooltijden

Op De Symfonie hanteren wij een continurooster. Dit houdt in dat de schooltijden voor alle kinderen van groep 1 tot en met 8 gelijk zijn en dat de kinderen tussen de middag op school eten. Onze lestijden zijn:

Maandag: 08.30-14.30 uur
Dinsdag: 08.30-14.30 uur
Woensdag: 08.30-12.30 uur
Donderdag: 08.30-14.130 uur
Vrijdag: 08.30-14.30 uur

Absentiemelding

Ziek- en absentiemeldingen moet u eenmalig doorgeven aan de leerkracht van uw kind, dit moet voor schooltijd. Het liefst hebben wij dat u ons een berichtje stuurt via Oulem (communicatie app), of ons een mailtje stuurt. U mag natuurlijk ook altijd bellen via contact.

Schoolshirt

De kinderen zijn verplicht een schoolshirt te dragen tijdens sporttoernooien, avondvierdaagse, schoolreizen en andere schoolaangelegenheden. De shirtjes hebben een borgsom van €12,50. Zodra het shirt een te kleine maat heeft, kunt u deze op school inruilen voor een grotere maat.

Lees hier het wasvoorschrift (pdf) voor het wassen van het schoolshirt.

Gymspullen

In groep 1 en 2 gymmen de kinderen in hun hemd en onderbroek. U hoeft uw kind aan het begin van het jaar daarom alleen maar een paar schoenen (met naam) mee te geven, deze worden op school in een grote bak bewaard.

De kinderen van groep 3 tot en met 8 nemen de op de dag dat ze gym hebben een eigen broek, shirt en gymschoenen mee. Let op, de gymschoenen moeten schoon zijn en mogen geen zwarte zolen hebben. Als uw kind zijn of haar gymspullen is vergeten mag hij of zij niet mee doen met de gymles.

Contact met de leerkracht

Zoals eerder is benoemd zijn de leerkrachten voor schooltijd alleen aan te spreken voor korte mededelingen. Tijdens de dag is de leerkracht niet bereikbaar. U kunt een berichtje op Oulem achterlaten of mailen. Als de leerkracht tijd heeft, zal hij of zij deze beantwoorden. Voor hele dringende zaken onder schooltijd kunt u altijd bellen via contact.

Na schooltijd hebben de leerkrachten meer tijd voor een gesprek met u. Hiervoor kunt u een afspraak maken via Oulem of de leerkracht persoonlijk even aanspreken. Wij nemen alle tijd voor u.

Eten en drinken

Onze school heeft een continurooster. Dit betekent dat de kinderen tussen de middag op school eten. Bij de eerste pauze nemen de kinderen een tussendoortje, zoals fruit of een koekje, en iets te drinken mee. Tijdens de lunchpauze eten de kinderen samen met de leerkracht. Hiervoor nemen de kinderen brood en drinken mee. We zien het liefste het drinken en eten in herbruikbare bekers en broodtrommels, om zo het afval zo min mogelijk te houden.